Slabe criterii de angajare a taximetristilor – Linte Ana-Maria

Nemultumirea mea se refera la slabele criterii de angajare a taximetristilor. Detaliind, sunt dezamagita de modul in care sunt recrutati taximetristii. De multe ori ne-am pus intrebarea ,,Cum o fi ajuns asta taximetrist?”. Pentru a ajunge taximetrist potrivit legii ai nevoie de atestat care se obtine pe baza unui examen. Conditiile necesare pentru a obtine acest atestat sunt: vârsta minimă 21 de ani, permis de conducere – categoria B de minim 2 ani şi absolvirea unui curs teoretic de 5 zile (30 de ore).

taxi

In primul rand, conditia referitoare la durata minima de 2 ani a permisului de conducere nu este destul de drastica. Nu cred ca 2 ani sunt de ajuns pentru ca un sofer sa se poata angaja pe postul de taximetrist. De obicei, un sofer de taxi va trebui sa stea aproximativ 12 ore in trafic, lucru pe care un sofer cu o experienta de doar 2 ani consider ca nu il poate face. Intr-un oras foarte aglomerat, cum este Bucurestiul, este foarte greu sa iti mentii concentrarea in trafic timp de 12 ore, ori in cazul taximetristilor, acestia trebuie sa conduca in siguranta toti clientii in locurile indicate. Din lipsa de experienta, pentru un sofer de doar 2 ani, este foarte greu sa isi indeplineasca sarcinile zilnice.

In al doilea rand, obtinerea unui atestat, la fel ca si cea a unui permis de conducere, in Romania, este foarte usoara. In schimbul unei anumite sume de bani, o persoana oarecare poate obtine atestatul de taximetrist fara a mai parcurge anumite etape, de exemplu: efectuarea examenului psihologic sau absolvirea unui curs teoretic.

Dupa indeplinirea conditiilor dobandirii unui atestat, urmeaza angajarea individului pe postul de taximetrist. Acesta trebuie, in mod normal, sa fie parte a unui contract de munca care se incheie cu o firma proprietara de licente in orasul respectiv. In acest domeniu, lucrurile stau in felul urmator. Un proprietar al uneia sau mai multor masini isi exprima acordul verbal de a trece masinile sale pe numele firmei care detine licentele de transport a persoanelor in regim de taxi, respectiv de a plati lunar o suma de bani ce reprezinta chiria pentru licenta. Dupa ce masinile au fost trecute pe numele firmei,lucru care este doar de forma, vechiul proprietar se poate duce cu viitorii soferi ai masinilor pe care inca le administreaza si le detine in mod indirect pentru a le incheia contracte de munca, conform legii din Romania, unde ,, munca la negru” este considerata ilegala.

In prezent, situatia taximetristilor din Bucuresti este cunoscuta chiar si strainilor care chiar se feresc sa mearga cu taxiurile datorita nivelului de incredere scazut pe care acestia il prezinta sau preturilor mult prea mari care le sunt cerute in momentul in care taximetristii observa ca acestia nu sunt din Romania. Intr-o tara civilizata, acest lucru nu este posibil, dar cum in Romania oricine poate fi taximetrist datorita slabelor criterii de angajare, atunci nu vom stii niciodata cu cine ne urcam in masina. Spre exemplu, as vrea sa va prezint un caz real care i s-a intamplat unui prieten.

In concluzie, in ceea ce priveste taximetristii, foarte multi dintre ei nu au contract de munca si este cam riscant pentru oricine foloseste acest mijloc de transport.

Lasă un comentariu